Deutz MAH 914
Ik heb deze dieselmotor gekocht in december 2002. Technisch was deze motor in een goede en lopende staat. De kleuren echter waren bordeaux rood met wit. Alle opvallende en uitstekende delen waren wit geschilderd zoals de leidingen, handles en kleppen. De kop met kleppen en de brandstofpomp behoren echter blank te zijn en ingevet. De motor is met behulp van een goed verfafbijtmiddel kaal gemaakt en geschilderd in de RAL kleur 8002 (Signaalbruin). Dit is niet de juiste Ral-kleur, het had RAL 3011 roestbruin moeten zijn volgens het boek 'De stationaire motor Deel II' van Wouter E. van Gulik.
In de kop een startlontje draaien, de inlaatklep lichten, een keer slingeren en hij loopt. De stalen U-balken waarop de motor bevestigd was zijn inmiddels vervangen door hardhouten balken.
Technische |
gegevens |
Vermogen | 10 pk |
Bouwjaar | 1954 |
Doorsnede Cilinder | 100 mm |
Cilinderinhoud | 1100 cc |
Vermogen | 11 pk bij 1500 omw/min |
toerental | 700 omw/min |
Koelwater verdampbaar | 12,5 ltr |
Koelwater totaal | 20 ltr |
Dieseltank | 15 ltr |
Smeerolie | 3,0 ltr SAE 30 |
|
Hier vindt u meer foto's